Záručný a reklamačný poriadok

ZÁRUČNÝ A REKLAMAČNÝ PORIADOK

poskytovateľa služieb – spoločnosti
Relax Hotel s.r.o.

Jánska dolina 2224

Liptovský Ján 032 03

IČO: 46780131

DIČ: 2023614395

IČ DPH: SK2023614395

Prevádzky:

  • Penzión*** HOREC, Jánska dolina 432, 032 03  Liptovský Ján
  • Penzión*** GALANTO, Jánska dolina 2224, 032 03  Liptovský Ján
  • Relax Hotel*** FIM, Demänovská dolina 26, 032 51

Vypracovaný v súlade s platnou legislatívou SR k roku 2025: Občiansky zákonník, Zákon o ochrane spotrebiteľa, Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, Zákon o alternatívnom riešení sporov a GDPR.

 

Čl. I. Všeobecné ustanovenia

  1. Tento záručný a reklamačný poriadok (ďalej len „Reklamačný poriadok“) upravuje práva a povinnosti poskytovateľa služieb Relax Hotel , s.r.o. (ďalej len „poskytovateľ“) a spotrebiteľov v oblasti predaja tovaru a poskytovania služieb v jeho prevádzkach.
  2. Reklamačný poriadok je spracovaný v súlade s ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa a súvisiacich právnych predpisov platných na území Slovenskej republiky v roku 2025.
  3. Tento Reklamačný poriadok je záväzný pre všetkých zamestnancov poskytovateľa a spotrebiteľov využívajúcich jeho služby.
  4. Spotrebiteľ potvrdzuje, že bol s týmto Reklamačným poriadkom oboznámený pred uzatvorením zmluvy, resp. pred využitím služby alebo kúpou tovaru, a že s ním súhlasí.
  5. Reklamačný poriadok je k dispozícii:
  • na viditeľnom a prístupnom mieste v priestoroch každej prevádzky poskytovateľa,
  • a na webovej stránke poskytovateľa.

 

Čl. II. Práva spotrebiteľa

  1. Každý spotrebiteľ má právo na:
    • dodanie tovaru a poskytnutie služby v požadovanej kvalite, množstve a bez vád,
    • nápravu v prípade zistených vád formou reklamácie,
    • úplné informácie o vlastnostiach tovaru a poskytovaných službách,
    • ochranu svojho zdravia, bezpečnosti a ekonomických záujmov,
    • podanie podnetu orgánom dozoru alebo obci.
  2. Spotrebiteľ má právo na ochranu pred neprijateľnými podmienkami v spotrebiteľských zmluvách.
  3. Spotrebiteľ sa môže domáhať ochrany svojich práv aj súdnou cestou.

 

Čl. III. Povinnosti predávajúceho

  1. Predávajúci je povinný:
    • Predávať tovar a poskytovať služby v kvalite, množstve a za cenu dohodnutú v zmluve, alebo v súlade s platnými právnymi predpismi.
    • Zabezpečiť, aby predávaný tovar alebo poskytovaná služba vyhovovali technickým normám a hygienickým predpisom.
    • Umožniť spotrebiteľovi skontrolovať tovar (najmä jeho množstvo, kvalitu, mieru alebo váhu) pri jeho prevzatí.
    • Zabezpečiť, aby bol pri každej predajni alebo prevádzke dostupný aktuálny cenník tovarov a služieb.
    • Vystaviť spotrebiteľovi doklad o kúpe alebo poskytnutí služby so všetkými náležitosťami (najmä názov výrobku/služby, cenu, dátum predaja/poskytnutia služby).
    • Predviesť spotrebiteľovi funkcie výrobku, ak to povaha výrobku umožňuje.
    • Uchovávať doklady o kalibrácii alebo overení meracích zariadení, ak sa pri predaji tovaru používajú.
    • Správne skladovať tovar a zabezpečiť jeho ochranu pred poškodením alebo znehodnotením.
    • Informovať spotrebiteľa o podmienkach uplatnenia reklamácie a umožniť mu prístup k reklamačnému poriadku.
    • Riadne vybaviť každú reklamáciu a viesť evidenciu prijatých a vybavených reklamácií.
  2. Predávajúci nesmie:
    • Uvádzať nepravdivé, neúplné alebo zavádzajúce údaje o vlastnostiach výrobku alebo služby.
    • Viazať predaj výrobku alebo služby na kúpu iného výrobku alebo služby, ak to zákon nepripúšťa.
    • Odmietnuť predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ak sú vystavené a určené na predaj.
    • Predávať výrobky, ktoré porušujú práva duševného vlastníctva alebo iné právne predpisy.

 

Čl. IV. Zodpovednosť za chyby

  1. Predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré má predaný tovar alebo poskytnutá služba v čase prevzatia spotrebiteľom, ako aj za chyby, ktoré sa vyskytnú v priebehu záručnej doby.
  2. Spotrebiteľ je povinný tovar alebo službu bezodkladne po prevzatí skontrolovať a v prípade zistenia zjavných chýb ich okamžite reklamovať.
  3. Ak ide o chybu, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie.
  4. Ak sa vyskytne chyba, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu užívaniu tovaru alebo služby, má spotrebiteľ právo na výmenu veci alebo služby, odstúpenie od zmluvy alebo primeranú zľavu z ceny.
  5. Predávajúci nezodpovedá za chyby vzniknuté:
  • bežným opotrebením,
  • nesprávnym použitím, skladovaním alebo údržbou,
  • mechanickým poškodením po prevzatí,
  • zásahom neoprávnenej osoby,
  • pôsobením vyššej moci (živelná udalosť, požiar, povodeň).
  1. Pri predaji tovaru za zníženú cenu z dôvodu existujúcej chyby sa zodpovednosť nevzťahuje na túto chybu, na ktorú bol spotrebiteľ upozornený.
  2. Spotrebiteľ je povinný chyby tovaru alebo služby reklamovať bezodkladne po ich zistení.

 

Čl. V. Záručná doba a podmienky reklamácie

  1. Predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe.
  2. Štandardná záručná doba na nový tovar je 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom, ak zákon alebo osobitná dohoda neustanovuje inak.
  3. Pri použitých veciach môže byť záručná doba skrátená na najmenej 12 mesiacov, pričom táto skutočnosť musí byť výslovne dohodnutá so spotrebiteľom.
  4. Pri tovaroch, na ktoré je stanovená doba použiteľnosti, neskončí záručná doba pred uplynutím tejto doby.
  5. Ak sa na výrobku, jeho obale alebo v návode k nemu pripojenom uvádza lehota na použitie, záručná doba neuplynie pred uplynutím tejto doby.
  6. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom.
  7. Ak sa vada prejaví do 12 mesiacov od prevzatia tovaru, predpokladá sa, že tovar bol chybný už pri prevzatí, pokiaľ sa nepreukáže opak.
  8. Uplatnením práva zo zodpovednosti za vady sa záručná doba predlžuje o dobu, počas ktorej spotrebiteľ nemohol tovar riadne užívať z dôvodu vady.

Čl. VI. Plynutie záručnej doby

  1. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru alebo služby spotrebiteľom.
  2. Počas vybavovania reklamácie, keď spotrebiteľ nemohol tovar užívať, záručná doba neplynie.
  3. V prípade výmeny tovaru za nový začína plynúť nová záručná doba od prevzatia nového tovaru.
  4. Pri výmene časti tovaru sa nová záručná doba vzťahuje iba na vymenenú súčasť.

Čl. VII. Chyby odstrániteľné

  1. Odstrániteľnou chybou sa rozumie vada, ktorú možno opravou odstrániť bez toho, aby utrpela kvalita alebo funkcia tovaru.
  2. Pri výskyte odstrániteľnej chyby má spotrebiteľ právo na:
    • bezplatné, včasné a riadne odstránenie chyby,
    • výmenu tovaru alebo jeho časti, ak je to primerané povahe vady,
    • primeranú zľavu z ceny tovaru.
  3. Predávajúci je povinný chybu odstrániť bez zbytočného odkladu.

Čl. VIII. Chyby neodstrániteľné

  1. Neodstrániteľnou chybou sa rozumie taká vada, ktorá znemožňuje riadne užívanie tovaru ako tovaru bez vady.
  2. Pri výskyte neodstrániteľnej chyby má spotrebiteľ právo:
    • na výmenu tovaru za nový tovar bez vady,
    • alebo na odstúpenie od zmluvy a vrátenie zaplatenej ceny.
  3. V prípade iných neodstrániteľných chýb, ktoré nebránia v užívaní tovaru, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny.

Čl. IX. Tovar predávaný so zľavou

  1. Pri predaji tovaru za zníženú cenu z dôvodu existujúcej chyby sa zodpovednosť nevzťahuje na tú chybu, pre ktorú bola znížená cena dohodnutá.
  2. Spotrebiteľ má aj pri takto zľavnenom tovare právo na reklamáciu ostatných vád.

Čl. X. Povinnosti predávajúceho a zákazníka pri uplatnení reklamácie, postup pri reklamácii

Povinnosti predávajúceho:

  1. Predávajúci je povinný:
    • Prevziať reklamovaný tovar alebo oznámenie o vade služby na vybavenie reklamácie bezodkladne.
    • Vystaviť spotrebiteľovi potvrdenie o prijatí reklamácie, v ktorom uvedie:
      • dátum uplatnenia reklamácie
      • predmet reklamácie (stručný opis vady)
      • požadovaný spôsob vybavenia reklamácie
      • kontaktné údaje spotrebiteľa
    • Reklamáciu posúdiť a rozhodnúť o jej oprávnenosti bez zbytočného odkladu, v zložitejších prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní.
    • Reklamáciu vybaviť najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa jej uplatnenia, inak sa má za to, že ide o podstatné porušenie zmluvy.
    • O spôsobe vybavenia reklamácie a o jej ukončení vydať písomný doklad.
    • Viesť evidenciu reklamácií obsahujúcu údaje o reklamácii a spôsobe jej vybavenia a na požiadanie ju predložiť dozornému orgánu.
    • Zachovať transparentný postup pri vybavovaní reklamácií a umožniť spotrebiteľovi prístup k reklamačnému poriadku.

Povinnosti spotrebiteľa:

  1. Spotrebiteľ je povinný:
    • Pri uplatnení reklamácie predložiť doklad o kúpe (faktúru, účtenku) alebo záručný list, ak bol vydaný.
    • Umožniť predávajúcemu overiť reklamovanú vadu.
    • Opísať vadu presne a úplne, vrátane okolností jej vzniku.
    • Pri uplatnení reklamácie na službu (napr. pobyt alebo stravovanie) poskytnúť súčinnosť pri objasňovaní skutkového stavu.

Postup pri reklamácii:

  1. Reklamáciu možno uplatniť:
    • osobne v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho,
    • písomne, poštou na adresu sídla alebo prevádzky,
    • elektronicky (ak je to umožnené) cez kontaktný e-mail alebo formulár.
  2. Predávajúci je povinný vystaviť spotrebiteľovi potvrdenie o prijatí reklamácie a spôsob vybavenia reklamácie (opravou, výmenou, zľavou, vrátením peňazí).
  3. Počas vybavovania reklamácie je spotrebiteľ informovaný o priebehu vybavovania reklamácie.
  4. Po vybavení reklamácie odovzdá predávajúci spotrebiteľovi písomný doklad o vybavení reklamácie, kde uvedie:
    • aký spôsob vybavenia bol zvolený,
    • aké opravy alebo opatrenia boli vykonané,
    • prípadné nové záručné lehoty.
  5. Ak reklamácia nebola vybavená k spokojnosti spotrebiteľa, má právo obrátiť sa na orgán alternatívneho riešenia sporov (ARS).

 

Čl. XI. Postup pri uplatnení reklamácie

  1. Reklamáciu je možné uplatniť osobne v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho alebo písomne.
  2. Predávajúci zabezpečí prítomnosť osoby oprávnenej prijímať a vybavovať reklamácie počas celej prevádzkovej doby.
  3. Spotrebiteľ pri reklamácii uvedie presný popis chyby, prípadne spôsob, akým sa vada prejavuje.
  4. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie rozhodnúť ihneď, v zložitejších prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní.
  5. Reklamácia musí byť vybavená najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, inak má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy.

Čl. XII. Alternatívne riešenie sporov (ARS)

  1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov v prípade, že reklamácia bola zamietnutá alebo nebola vybavená k jeho spokojnosti.
  2. Alternatívne riešenie sporu je možné podať cez platformu ODR https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  3. Podmienkou je predchádzajúci pokus o vyriešenie sporu priamo s predávajúcim.

Čl. XIII. Ochrana osobných údajov

  1. Prevádzkovateľom osobných údajov je spoločnosť Relax Hotel s.r.o.  Jánska dolina 2224, 032 03 Liptovský Ján, IČO: 46780131.
  2. Pri vybavovaní reklamácie spracúvame osobné údaje spotrebiteľa v rozsahu: meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa, a údaje o reklamovanom tovare alebo službe.
  3. Účelom spracovania osobných údajov je:
    • vybavenie reklamácie,
    • zabezpečenie práv spotrebiteľa,
    • plnenie zákonných povinností prevádzkovateľa,
    • zasielanie marketingových ponúk, noviniek a informácií o službách (na základe súhlasu dotknutej osoby alebo oprávneného záujmu).
  4. Právnym základom spracovania osobných údajov je:
    • plnenie zákonnej povinnosti podľa osobitných predpisov (najmä Zákon o ochrane spotrebiteľa a Občiansky zákonník),
    • súhlas dotknutej osoby so spracovaním údajov na marketingové účely (v prípadoch, keď je vyžadovaný),
    • oprávnený záujem prevádzkovateľa pri zasielaní informácií existujúcim zákazníkom o podobných službách.
  5. Osobné údaje budú uchovávané:
    • na účely vybavenia reklamácie počas zákonnej lehoty 5 rokov,
    • na marketingové účely do odvolania súhlasu alebo do vznesenia námietky proti spracúvaniu.
  6. Dotknutá osoba má právo:
    • na prístup k svojim osobným údajom,
    • na opravu alebo vymazanie osobných údajov,
    • na obmedzenie spracúvania osobných údajov,
    • namietať spracúvanie osobných údajov na marketingové účely,
    • na podanie sťažnosti Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.

 

Čl. XIV. Záverečné ustanovenia

  1. Tento záručný a reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom jeho podpisu konateľom spoločnosti.
  2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmeny tohto reklamačného poriadku.
  3. Reklamačný poriadok je spotrebiteľovi k dispozícii na viditeľnom mieste v prevádzke a na webovej stránke spoločnosti.

 

Liptovský Ján, dňa 28.04.2025

Relax Hotel  s.r.o.

Ján Pálinkáš , konateľ